Voorstel botenplan RV Hemus 2002 -2004
2002
Aanschaf botenplan |
Voorstel bestuur |
Kostenindicatie guldens |
Voorstel hearing |
Kostenindicatie Guldens |
skiff, als
uitbreiding |
Skiff, voor zware
roeiers (> 85 kg) |
4000 |
Skiff, voor zware
roeiers (> 85 kg) |
6000 |
|
Riemen |
750 |
Riemen |
750 |
C4+, vervanging van
de Tissonde |
- |
- |
- |
- |
|
Jeugd skiff |
4000 |
Jeugd skiff |
6000 |
|
- |
|
Jeugd 2X |
8000 |
|
Jeugd riemen 2 stel |
1300 |
Jeugdriemen 4 stel |
2600 |
|
4 -, >90 kg (2de
hands) |
10000 |
|
|
|
Kruithuis van boord
naar scull |
5000 |
|
|
|
Botenwagen |
5000 |
Botenwagen |
5000 |
|
|
|
2 skiffdragers voor
op botenwagen |
750 |
|
|
29500 |
|
29100 |
2003
Aanschaf botenplan |
Voorstel bestuur |
Kostenindicatie guldens |
Voorstel hearing |
Kostenindicatie Guldens |
Wedstrijd skiff |
Wedstrijd skiff |
12000 |
Wedstrijd skiff |
12000 |
|
Riemen |
1200 |
Riemen |
1200 |
C2+, als
uitbreiding |
- |
- |
- |
- |
2X, vervanging van
de Andreas. In 2001 vervanging door Kleine Koppel (trainingsboot) |
Wedstrijd 2X |
16000 |
Wedstrijd 2X |
16000 |
|
Riemen |
1400 |
Riemen |
1400 |
|
2-, voor zware
roeiers (tweede hands) |
8000 |
2-, voor zware
roeiers (tweede hands) |
8000 |
|
Riemen |
900 |
Riemen |
900 |
|
|
37500 |
|
37500 |
2004
Aanschaf botenplan |
Voorstel bestuur |
Kostenindicatie guldens |
Voorstel hearing |
Kostenindicatie Guldens |
Skiff, vervanging
Kei |
Skiff |
4000 |
Skiff |
6500 |
|
Riemen |
750 |
Riemen |
750 |
4+, vervanging Leo |
B4+ |
17000 |
4+, > 90 kg |
22000 |
|
riemen |
1800 |
riemen |
1800 |
jeugd skiff,
vervanging Bieshaar |
|
|
Jeugd skiff |
6500 |
Jeugd 2X,
vervanging Watergeus |
Jeugd 2X |
8000 |
|
|
|
Riemen |
1300 |
|
|
|
|
35300 |
|
37550 |
De genoemde prijzen
zijn indicatief. Afhankelijk van de prijs-kwaliteit verhouding waarvoor we
uiteindelijk kiezen zullen de prijzen variëren.
Toelichting
Algemeen
De komende jaren
hebben we twee lopende contracten; huur wherry KNRB en Amersfoirde (8+) DRQ. De
kosten van deze twee contracten behoren toe aan het botenfonds. De totale
kosten zijn hiervan ƒ 2000,= (€ 907).
Verder moesten voor
’t Sasje en Kleine Koppel nog riemen aangeschaft worden. Deze kosten, ƒ 3350,=
(€ 1.520) komen ook ten laste van de begroting van 2002.
Het bestuur dit jaar
reeds aangegeven op de begroting van 2002 een bedrag van ƒ 5000,= (€ 2270) te
reserveren voor een botenwagen. De kosten van een botenwagen zijn ƒ 10000,=
(€4540), de tweede ƒ 5000,= (€ 2270) zal door middel van sponsering ingebracht
moeten worden.
Als bestuur willen we voorstellen om ook binnen
de aanschaf van de boten te standaardiseren.
Op dit moment hebben we nog geen voorkeur uitgesproken. We stellen voor
om bij een aantal botenbouwers (Schellerbacher, Bootsbouw Berlin, ?, ?) een
offerte aan te vragen voor de uiteindelijke voorgestelde aanschaf en op basis
van prijs-kwaliteit en ervaringen van andere verenigingen een keuze te maken.
Te besteden budget
voor de komende jaren:
2002: ƒ 35.500 2003: ƒ 40.000 2004:
ƒ 45.000
De belangrijkste wijzigingen in de voorstellen
zijn de boten die we willen aanschaffen voor de jeugd. We hebben in het
afgelopen jaar besloten om de jeugd een volwaardige plaats te geven binnen de
vereniging. We hebben geconstateerd dat de jeugd en de coaches zeer gedreven aan
de slag zijn en dat het eerste blik reeds is getrokken.
2002:
Voorstel bestuur:
·
De geplande skiff wordt
aangeschaft.
·
Daarnaast willen we een
goede jeugd skiff en 1 stel extra jeugdriemen. Eén jeugdboot heeft op dit
moment geen eigen riemen.
·
De geplande C4+ willen we
niet aanschaffen. De reden om de
Tissonde niet te vervangen is dat er de afgelopen jaren nauwelijks in deze boot
is geroeid en de kwaliteit nog dusdanig is dat deze nog jaren mee kan.
·
Op dit moment is er geen
boot binnen de vereniging is die geschikt is voor zware roeiers (> 90 kg).
Kruithuis is volgens leden bedoeld voor lichte roeiers. De reden dat gekozen
wordt voor een tweede hands 4- is dat dit nummer zeer goed voldoet voor
trainingen.
·
Omriggeren Kruithuis als
extra aanvulling op het scull materiaal
·
De botenwagen wordt pas
aangeschaft als een minimaal even groot bedrag wordt ingebracht vanuit
sponsorgeld. Verder stellen we voor om twee skiff-dragers aan te schaffen/maken
voor op de botenwagen. Mocht meer geld binnengehaald worden stellen wij voor om
het van het gereserveerde bedrag uit het botenplan af te trekken en dit weer
ten goede te laten komen van het materiaalbudget.
Voorstel
hearing:
·
De geplande skiff wordt
aangeschaft.
·
Daarnaast willen we een
goede jeugd skiff en een jeugd 2X inclusief
1 stel extra jeugdriemen. Eén jeugdboot heeft op dit moment geen eigen
riemen.
·
De geplande C4+ willen we
niet aanschaffen. De reden om de
Tissonde niet te vervangen is dat er de afgelopen jaren nauwelijks in deze boot
is geroeid en de kwaliteit nog dusdanig is dat deze nog jaren mee kan.
·
De Kruithuis blijft
boordboot
·
De botenwagen wordt pas
aangeschaft als een minimaal even groot bedrag wordt ingebracht vanuit
sponsorgeld. Verder stellen we voor om twee skiff-dragers aan te schaffen/maken
voor op de botenwagen. Mocht meer geld binnengehaald worden stellen wij voor om
het van het gereserveerde bedrag uit het botenplan af te trekken en dit weer
ten goede te laten komen van het materiaalbudget.
2003:
Voorstel
bestuur en hearing:
·
De wedstrijd skiff zal
worden aangeschaft en worden voorzien van riemen die behoren in een wedstrijd
boot. Van welke botenbouwer deze afgenomen zal worden, zal op een later
tijdstip worden bepaald.
·
De vervanging van de Andreas
is reeds gerealiseerd in 2001. De vloot zal echter uitgebreid worden met een
wedstrijd 2X.
·
De uitbreiding van de vloot
met een C2+ lijkt ons niet zinvol. Gezien het zeer geringe gebruik van de
Egbert Bok, De Egbert Bok is nog van een dusdanig kwaliteit dat deze nog jaren
mee kan.
·
We stellen voor de
boordvloot uit te breiden met een 2- voor zware heren (>90 kg). In eerste
instantie een tweede hands, maar mocht de mogelijkheid zich voor doen en het
budget voldoende zijn zal een nieuwe worden aangeschaft.
2004:
Voorstel
bestuur:
·
De Kei zal vervangen worden
door een nieuwe skiff, zoals het botenplan aangeeft.
·
De 4+ (Leo), welke nooit in
de vaart is geweest per direct in de verkoop en vervangen door een B4+, (>.90 kg). Hiermee willen we twee
doelen dienen: (1) trainingsboot en (2) ovegangsboot vanuit C
·
De geplande jeugd skiff
wordt aangeschaft ter vervanging van de Bieshaar.
·
De geplande jeugd 2X wordt
aangeschaft ter vervanging van de Watergeus.
Voorstel
hearing:
·
De Kei zal vervangen worden
door een nieuwe skiff, zoals het botenplan aangeeft.
·
De 4+ (Leo), welke nooit in
de vaart is geweest per direct in de verkoop en vervangen door een 4+, (>.90 kg).
·
De geplande jeugd skiff
wordt aangeschaft ter vervanging van de Bieshaar.